melinamelina، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره

ملینای مامان وبابا

چون همسفر طفل شدي...

1391/12/29 1:46
نویسنده : م
92 بازدید
اشتراک گذاری

٣٠ فرمان براي سفر با کودکان

اگرچه پدر و مادرها براي هر تجربه جديدي با فرزندشان شوق و شور بي‌پاياني دارند اما بعضي والدين از ترس خطرهاي مسافرت براي فرزندشان يا بي‌حوصلگي براي مراقبت و رسيدگي به او در طول سفر، از اين تجربه مهيج و نشاط‌‌آور صرف‌نظر مي‌کنند اما ما به شما اطمينان مي‌دهيم که سفر رفتن با کودکان خيلي ساده‌ است فقط برنامه‌ريزي و نظم مي‌‌خواهد. اين هم راهنماي سفر براي آنهايي که بچه‌دارند...


 

1.

 

 

براي جلوگيري از خستگي کودک در راه، براي سفر محلي نزديک را انتخاب کنيد. بهتر است مقصد شما يک شهر باشد زيرا بچه‌ها از جابجايي زياد خوششان نمي‌آيد.

 

2.

 

 

 

براي سفر با شيرخوار، به مقصد دلخواه خودتان و در سفر با خردسال، به مقصدي مهيج براي او برويد. مثلا جايي که باغ‌وحش، کوه، جنگل، دريا يا طبيعت و حيواناتي که با آنها آشنا شده، داشته باشد.

 

3.

 

 

اين اقامت موقت است و براي صرفه‌جويي در هزينه‌ها، به‌جاي هتل‌هاي آنچناني از خانه‌هاي اجاره‌اي مناسب استفاده کنيد.

 

4.

 

 

خانواده‌هاي پرجمعيت بهتر است محلي با 2 اتاق اجاره کنند در غير اين‌صورت سر و صداي بچه‌ها و زود خوابيدن ‌آنها، فرصت تماشاي تلويزيون يا گپ زدن را از شما مي‌گيرد.

 

5.

 

 

قبل از حرکت، محل اقامت خود را تعيين کنيد. خستگي ناشي از طي مسير شما را از انتخاب اقامتگاهي با قيمت و شرايط مناسب بازمي‌دارد.

 

6.

 

 

در سفر به هرکس مسووليتي دهيد تا در طول سفر نگران خوراک، مراقبت از بچه‌ها، نظافت، عکاسي، تفريح و ... نباشيد. اگر با چند خانواده همسفر شده‌ايد، حتما يک‌نفر را به‌عنوان حسابدار انتخاب کنيد تا فهرستي از تمام مخارج تهيه و سهم هر خانواده را تعيين کند.

 

7.

 

 

اگر چرخي در اينترنت بزنيد، مي‌توانيد اماکن ديدني و نشاني آنها و مکان‌هايي که ويژگي‌هاي تفريح‌هاي موردنظر شما را دارد، پيدا کنيد.

 

8.

 

 

قبل از حرکت تصميم بگيريد مي‌خواهيد در هر شهر چند روز اقامت کنيد.

 

9.

 

 

اگر فرزندتان بيماري خاص دارد، حتما نکته‌هاي اورژانسي مربوط به بيماري را ياد بگيريد و نام و محل بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي مقصد را در اينترنت جستجو کنيد.

 

10.

 

 

در سفر خارجي، اگر فرزندتان حساسيت دارد، در کارتي مواردي که باعث بروز حساسيت‌‌ در او مي‌شود، به زبان کشور مقصد بنويسيد تا در رستوران يا احيانا بيمارستان به متصدي نشان دهيد. اين نکته را جدي بگيريد زيرا بسياري از مردم کشورهاي ديگر انگليسي بلد نيستند.

 

11.

 

 

قبل از سفر خارجي يک چکاپ بدهيد تا گروه خوني، داروهاي مصرفي و اطلاعات پزشکي فرزند يا خودتان را همراه داشته باشيد.

 

12.

 

 

شامپو، صابون و پودر لباسشويي موردنيازتان را درب بطري و ظرف‌هاي کوچک‌تر بريزيد که جاي زيادي نگيرند. درِ بطري مواد بهداشتي مايع بايد کاملا محکم باشد و اسپري و پمپي نباشد در غير اين‌صورت محتويات آن بيرون مي‌ريزد.

 

13.

 

 

برنامه‌ريزي کنيد که فرزندتان در هر روز چه بپوشد تا اواسط سفر با يک ساک لباس کثيف مواجه نشويد. در مناطقي که آب‌و‌هواي مرطوبي دارند، لباس راحت و سريع خشک نمي‌شود پس لباس کافي زير و رو همراه داشته باشيد. حتما چند ملحفه برداريد و براي حفاظت پوست کودک از آنها در محل اقامت استفاده کنيد.

 

14.

 

 

در رستوران‌ غذاهاي خام نخوريد و سالاد سفارش ندهيد.

 

15.

 

 

اگر فرزندتان حساسيت دارد، مواد غذايي مناسب او را همراه داشته‌ باشيد و در رستوران از محتويات غذا به‌طور کامل مطلع شويد.

 

16.

 

 

بهتر است داروهاي مسکن، ضدسرماخوردگي، ضدتهوع و ضدحساسيت و همچنين مدارک هويت و پزشک فرزندتان را همراه داشته باشيد.

 

17.

 

 

هر کودک براي هر روز به 2 دست لباس تميز نياز دارد بنابراين به تعداد کافي لباس ببريد وگرنه مجبوريد در سفر آنها را بشوييد. حتما لباس گرم کافي براي کودکان همراه ببريد. اين وسايل را فراموش نکنيد؛ لباس بيرون، لباس خانه، زيرپوش، لباس‌زير، جوراب، لباس شنا، حوله، کلاه، آفتاب‌گير، ضدآفتاب، عينک آفتابي، دمپايي و کفش، ظرف غذا، شيشه شير، شيشه‌شور، شيرخشک‌هاي اضافي، تنقلات، ليوان، شامپو، صابون، مسواک، خميردندان، سشوار، اسباب‌بازي حمام، پوشک، اسباب‌بازي موردعلاقه، توپ، چند کتاب، مداد شمعي و کتابچه رنگ‌آميزي، کارت بازي، مهره بازي، ملحفه، پتو و بالش فرزندتان.

 

18.

 

 

مراقب اضافه‌بار باشيد و اجازه ندهيد فرزندتان هرچه دلش خواست با خود بياورد.

 

19.

 

 

به‌علت محدوديت حمل مايعات، ژل و کرم‌ به داخل هواپيما، بايد اين‌گونه مواد خوراکي و بهداشتي را در بطري يا قوطي‌هاي شفاف زير 100 ميلي‌ليتر بريزيد و همه را در کيفي زيپ‌دار قرار دهيد. در ضمن فقط پودر شيرخشک را ببريد زيرا در هواپيما آب‌جوش موجود است.

 

20.

 

 

رطوبت کم هواي داخل کابين هواپيما مي‌تواند باعث کم‌آبي بدن کودک و خشکي و گرفتگي سوراخ‌هاي بيني او شود در اين صورت کودک نمي‌تواند به‌راحتي شير بخورد بنابراين بهتر است دستمالي را مرطوب و بيني او را تميز کنيد.

 

21.

 

 

هنگام نشستن و بلند شدن هواپيما، به کودک شيرخوار شيرمادر يا پستانکي بدهيد تا بمکد و از کيپ شدن گوشش جلوگيري شود.

 

22.

 

 

انبساط ناگهاني هوا گوش مياني و سينوس‌هاي کودک را تحريک مي‌کند و باعث درد مي‌شود. براي پيشگيري حتما به خردسالتان آبنباتي بدهيد تا بمکد.

 

23.

 

 

اگر بيش از يک فرزند داريد، بهتر است يک کوپه کامل بگيريد يا در اتوبوس دو صندلي براي هر کدامشان رزرو کنيد تا براي خوابيدن و بازي راحت باشند.

 

24.

 

 

تعداد بسته‌ها و چمدان‌ها را به خاطر بسپاريد و به هر يک از اعضاي خانواده سفارش کنيد مسوول يکي از آنها باشد تا مبادا چيزي را جا بگذاريد.

 

25.

 

 

هر چقدر هم که مسافت کوتاه باشد، فرزندتان بايد در صندلي مخصوص کودک بنشيند.

 

26.

 

 

در طول مسير ترانه يا قصه مورد علاقه‌ فرزندتان را بگذاريد و از طبيعت پيش‌ رويتان برايش توضيح دهيد يا با بازي‌هاي ساده او را سرگرم کنيد. گاهي پياده شويد و عکس بگيريد.

 

27.

 

 

محل اقامت را 4 بخش کنيد؛ محل خوردن، خوابيدن، بازي و تعويض لباس. در اين صورت بعد از گذشت 2-1 روز اقامتگاه موقتتان نامنظم نمي‌شود.

 

28.

 

 

اگر در طبيعت ساکن شده‌ايد، مراقب گياهان سمي و حساسيت‌زا و نيش و گاز حيوانات باشيد و اگر فرزندتان چهار دست‌و پا راه مي‌رود، يک ملحفه يا لايه نايلوني کف اقامتگاهتان پهن کنيد.

 

29.

 

 

تمام وسايل سرگرمي فرزندتان را يک‌جا به او ندهيد. مثلا کتاب را در مسير طولاني برايش بخوانيد، پتو يا عروسک مورد علاقه‌اش را در زمان بهانه‌گيري به او بدهيد، عصرها سعي کنيد يک فعاليت مفرح مثل توپ‌بازي داشته باشد.

 

30.

 

 

در دوران اقامت خواب و خوراک کودک نبايد کم شود بنابراين در زمان خواب فرزندتان برنامه‌اي نريزيد يا براي رسيدن به مقصدي در اطراف حتما به ‌فکر وعده بين راه او باشيد تا بهانه‌گيري نکند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)